Vrei sa stii cum si de ce a aparut Belpaso.ro? Citeste articolul din Ziarul Financiar pentru a afla cum a inceput totul

Te-ai intrebat vreodata cine a infiintat magazinul online Belpaso.ro? Cum de s-a gandit cineva sa vanda pantofi online?Cine si cat a investit in aceasta afacere? Ziarul Financiar a aflat mai multe despre magazinul online ale carui produse sunt adorate de mii de femei din Romania.

Citeste povestea noastra in editia din 22 Mai 2009 a Ziarului Financiar sau accesand linkurile:

http://www.zf.ro/companii/un-business-lansat-de-femei-pentru-femei-comercializarea-de-posete-si-incaltaminte-in-mediul-virtual-sau-in-magazine-4432670/

http://www.zf.ro/afaceri-de-la-zero/cu-un-clic-te-poti-incalta-4453633/

Extras din Ziarul Financiar:

"Cristina Maria Trifu (25 de ani) si Alina Mariana Uscatu (25 de ani) au ales sa vanda posete si incaltaminte online infiintand firma Belpaso Design care detine magazinul online Belpaso.ro lansat in septembrie 2008.
Desi cele doua antreprenoare nu au avut experienta in domeniu la momentul lansarii afacerii, "am studiat si studiem in continuare, atat mediul online, cat si domeniul marochinariei pentru a oferi clientilor o experienta de cumparare memorabila in mediul online", spun cele doua.
Motivul principal pentru care s-a ales acest domeniu de activitate este "pasiunea in ceea ce priveste domeniul modei, cat si pentru mediul online". Mai mult, afacerea a pornit de la ideea ca gasirea unei perechi de pantofi de o marime foarte mica (marimea 34, spre exemplu) se dovedeste a fi extrem de dificila in cadrul magazinelor fizice. De ce s-a optat pentru varianta online a magazinului? "Astfel dam posibilitatea oricarei femei din Romania sa poarte o pereche de pantofi care-i place fara sa-si mai faca probleme in privinta marimii, deoarece noi comercializam chiar si marimi foarte mici - 33, 34, 35", potrivit asociatelor.
Firma ofera servicii de personalizare atat pentru posetele, cat si pentru pantofii comercializati, creand posibilitatea de a alege tipul de piele dorit si culoarea acestora.

Femeile sunt receptive la cumparaturile online pentru a castiga timp
Primii clienti au lansat comenzi la doar cateva zile de la aparitia magazinului online, in absenta unei campanii de publicitate. Cristina Maria Trifu si Alina Mariana Uscatu considera ca "atunci a fost momentul cand am realizat ca intr-adevar piata din Romania este receptiva si, de ce nu, chiar dornica sa cumpere articole de incaltaminte si posete dintr-un magazin online".
In prezent, cele doua asociate sunt singurele angajate ale firmei, dar exista o serie de colaboratori care presteaza diverse servicii, de la livrarea coletelor pana la ridicarea marfurilor.
"Momentan lucram doar cu doi furnizori, pentru ca pe de o o parte nu exista inca o cerere foarte mare pe piata, iar produsele celor cu care colaboram sunt suficiente, iar pe de alta parte furnizorii nostri sunt de departe numele cu cea mai mare rezonanta in industria marochinariei autohtone", precizeaza antreprenoarele.
Principalele investitii initiale, provenite din fondurile proprii ale asociatelor, s-au ridicat la 10.000 de euro si s-au concretizat in realizarea website-ului, achizitionarea echipamentelor tehnice necesare pntru desfasurarea activitatii, cat si in publicitatea online. Profitul obtinut pana in prezent a fost reinvestit in imbunatatirea site-ului, cat si a serviciilor oferite clientilor.
Principalii competitori de pe piata sunt magazinele fizice, "mai ales in ceea ce priveste incaltamintea care este mai greu de vandut in mediul online atat datorita lipsei perceptibilitatii produselor, cat si datorita faptului ca se doreste ca aceasta sa fie probata inainte de a fi achizitionata", potrivit antreprenoarelor.
Desi intrata pe piata relativ recent, firma a reusit sa inregistreze in primul trimestru o crestere a cifrei de afaceri de 20% comparativ cu trimestrul final din 2008. Pentru anul in curs, este estimata de asemenea o crestere exponentiala a vanzarilor.
Pe termen scurt, asociatele Belpaso Design isi propun sa satisfaca cerintele clientelor, oferind consultanta prompta atat in ceea ce priveste alegerea modelului posetei si a pantofilor, cat si a culorii acestora.
Pe termen mediu si lung, antreprenoarele au in plan implementarea platii cu cardul, dar si extinderea pe piata internationala, prin livrarea de comenzi si catre alte tari.
adriana.rosoga@zf.ro

Belpaso.ro:

* Investitiile initiale de 10.000 de euro au fost necesare pentru realizarea website-ului, achizitionarea echipamentelor tehnice, publicitatea online
* Magazinul online opereaza momentan cu doi furnizori autohtoni
* Firma a ales sa vanda si pantofi cu marimi foarte mici 33, 34, 35, pentru a atrage clientii
* Ritm de crestere a cifrei de afaceri: 20%"